Food Trendcollege Gezonde Misleiding

30 november 2017

Evenement

Het mag (niet), maar moet je het willen?

Mensen willen graag gezond eten. En de etiketten van voedingsmiddelen zouden daarbij moeten helpen. Maar doen ze dat wel of zijn ze misleidend? Gemalen vanillestokjes (zonder het vanille aroma) in het vanille ijs. Water in culinaire varkenshaas. De vele manieren waarop suiker op het etiket mag staan. Recent is de Consumentenbond de campagne ‘Dit deugt niet’ gestart en roept consumenten op om de petitie voor eerlijke informatie op voedselverpakkingen te tekenen.

In dit HAS Food Trendcollege wordt samen met experts ingegaan op de vraag: hoe kan de consument beter geholpen bij het maken van gezondere keuzes? Kijk hier voor meer informatie en aanmelden.

Delen

Maak kennis met AgriFood Capital.
Bekijk onze video
Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen? Blijf op de hoogte.

Gezocht: mensen met een passie voor agrifood!

Noordoost-Brabant is de unieke topregio in AgriFood. Een plek waar aanpakkers, vernieuwers en uitblinkers laten zien wat ze in huis hebben. Hier groeien we sámen door innovaties naar de markt te brengen, bij te dragen aan duurzaamheid, jonge mensen op te leiden en stevig in te zetten op het brede netwerk. Onze projecten – in alle soorten en maten – zijn interessant voor organisaties die actief zijn in de agrifood sector óf daarbuiten.

We zijn altijd op zoek naar inspirerende mensen of bedrijven die zich aan willen sluiten. Bent u op zoek naar een samenwerking? Of heeft u misschien een springplank voor talent te bieden? Welkom bij AgriFood Capital.

We doen het gewoon. Doet u ook mee?