Jack Mikkers nieuwe voorzitter AgriFood Capital

6 december 2017

Jack Mikkers is de nieuwe voorzitter van AgriFood Capital. De burgemeester van ’s-Hertogenbosch werd eerder vandaag door het bestuur van de stichting AgriFood Capital in deze functie benoemd. Jack Mikkers volgt Ton Rombouts op die sinds de start in 2014 voorzitter was. In AgriFood Capital werken ondernemers, overheden en kennisinstellingen samen aan economische en maatschappelijke opgaven van de regio. Met als missie: Noordoost-Brabant ontwikkelen tot dé topregio in agrifood.

Verbinder
Burgemeester Mikkers heeft een achtergrond in management, organisatie en bestuurskunde. Een verbinder met ook een affiniteit met agri en food. Hij neemt zijn kennis en ervaring uit de Brainport-regio Eindhoven mee, om ook sturing te geven aan de aanpak van de economische en maatschappelijke opgaven waar Noordoost-Brabant voor staat.

De kracht van de regio
In AgriFood Capital werken ondernemers, overheden en kennisinstellingen samen aan de economische ontwikkeling en maatschappelijke uitdagingen van Noordoost-Brabant op gebied van voeding, gezondheid en duurzaamheid. De basis van deze samenwerking ligt in de agrifood sector, de economische kracht van de regio.

Deze unieke samenwerking heeft in de afgelopen jaren zichtbaar tot resultaten geleid. Het bedrijfsleven ontwikkelde samen met onderwijsinstellingen de nieuwe MBO-opleiding food processor. Ook zijn in de regio diverse test- en ontwikkelfaciliteiten opgezet zoals Grow Campus, de Verspillingsfabriek en Agro As de Peel.
Verder is AgriFood Capital bijvoorbeeld betrokken bij de ontwikkeling van ‘Het FamilieVarken’, een vernieuwend veehouderij-concept. Daarnaast is AgriFood Capital een van de grondleggers van Dutch Agri Food Week. Samen met de provincie zet AgriFood Capital de schijnwerpers op Brabant onder het motto ‘WeAreFood2018’.

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?
Blijf op de hoogte.