Een werkgever nomineren voor het felbegeerde Estafettestokje 'Keep on Learning'?
Dat kan HIER.
'Werkgevers en werknemers actief aan de slag met eigen ontwikkeling'
De arbeidsmarkt is flink in beweging. Vooral de toenemende digitalisering en robotisering hebben een grote impact op het werk van vandaag en morgen. De snelheid waarmee banen verdwijnen en veranderen en nieuwe functies ontstaan, neemt steeds verder toe. Vraag en aanbod dreigen hierdoor steeds minder op elkaar aan te sluiten met een groeiend personeelstekort tot gevolg. Vooral in de sectoren techniek, logistiek, zorg en ICT zullen deze tekorten tot 2022 blijven oplopen.
Omdat de arbeidsmarkt de economisch motor van de regio is, is het noodzakelijk dat iedereen zich blijft ontwikkelen. Wendbare werkgevers, werknemers, opleiders en andere arbeidsmarktprofessionals zorgen immers samen voor een betere balans in vraag en aanbod en een beter toekomstperspectief van Noordoost-Brabant: voldoende goed geschoold personeel, behoud van talent voor de regio, groeiperspectieven voor bedrijven, innovatiekracht en economische ontwikkeling.
Om werkgevers en werknemers bewust te maken van de noodzaak van blijven ontwikkelen en ook aan te zetten tot actie, heeft AgriFood Capital Werkt! de campagne Keep on Learning ontwikkeld. Met als doel: (meer) werknemers én werkgevers in Noordoost-Brabant actief aan de slag met hun eigen ontwikkeling voor het werk van morgen.
De campagne richt zich op de Noordoost-Brabantse werkgevers en de middelbaar opgeleide werkenden (MBO). Vooral voor deze laatste groep zijn de gevolgen van de veranderende arbeidsmarkt groot. De campagne Keep on Learning loopt van februari t/m december 2018 en wordt ondersteund door bedrijven, overheden, onderwijsinstellingen, werkgeversorganisaties en CNV in Noordoost-Brabant.