Isoldes doel is om helderheid te krijgen over de gewenste formatie in de toekomst. Isolde: “Als zou blijken dat er een gat is tussen de kennis van onze huidige medewerkers en de toekomstige werkzaamheden, moeten we nu al kijken hoe we dat gaan oplossen. We voelen ons verantwoordelijk voor het groeien en bloeien van onze medewerkers. Als er stappen nodig zijn om dat zo te houden, dan moeten we daar op tijd mee aan de slag gaan.
Onder aanvoering van onze directeur René Wittens draait het bij dit familiebedrijf niet alleen om geld, maar ook om blije mensen. Dat is voor ons de schoonste zaak van de wereld! Blije klanten omdat wij goed werk leveren, maar vooral ook blije medewerkers. Waarbij we graag ruimte maken voor mensen die via Toekomst Schoonmaakbedrijven hun weg naar de arbeidsmarkt weer vinden. Nu ik er opnieuw over nadenk, is de strategische personeelsplanning voor ons vooral bedoeld als hulpmiddel om de mensen die we in dienst hebben, aan het werk te kunnen houden. Zorgen dat er geen afstand ontstaat tussen wat zij kunnen en het werk. Deze begeleiding helpt daarbij en beveel ik van harte aan bij bedrijven die net als wij de neiging hebben om in de waan van de dag te leven.”
Bron: Regio in Bedrijf, auteur: Hennie van de Kar