- Ondernemers
- Startups
- Studenten

Hoe maak je een bijvrij alternatief voor honing? Welke stappen zet je om van het agrarische bedrijf van je ouders een gastvrije, regeneratieve boederij te maken? Of hoe zorg je ervoor dat Nederlanders meer bonen eten? In de vierde editie van JUMP zetten acht jonge voedselveranderaars flinke stappen op het gebied van hun (food)missies.
De huidige editie van foodaccelerator JUMP heeft uiteenlopende ondernemers samengebracht – van nieuwe plantaardige productconcepten tot circulaire oplossingen voor voedselverspilling. Al ruim een half jaar werken de deelnemers aan hun persoonlijke groei en de professionele ontwikkeling van hun (agrofood)ideeën. Zij krijgen in het programmatoegang tot workshops, persoonlijke coaching en begeleiding door een zelfgekozen mentor. Het einde van deze vierde editie nadert: in juni staat de ‘Kickout’ op de agenda.
In een serie videoportretten delen deze JUMPers hun verhaal, hun uitdagingen en de stappen die zij tijdens het programma hebben gezet. Zo leren we in de video van deelnemer Cecé de Boon (Handjevol) hoe hij – terwijl hij nog veel tijd doorbrengt in de collegebanken – zijn ideale klanten bepaalt. Deelnemer Maryze Zembowicz (Chillbits) laat zien hoe ze met haar coach en mentor de schaalbaarheid van haar bedrijf onderzoekt en haar marketingplan uitwerkt. Deelnemer Luc Roefs (Finca Local) neemt ons mee in zijn keuzes voor receptuur, grondstoffen, packaging en potentiële klanten. De portretten laten zien wat deelname aan JUMP oplevert (en je leert ook nog iets over het uitrollen van een (agrofood)idee of het opzetten van een startup).
JUMP is een programma voor jonge ondernemers (<35yo) in de beginfase die actief zijn in de voedselketen en zich richten op impact, innovatie en duurzame groei. In juni opent de inschrijving voor een nieuwe lichting deelnemers.
Meer informatie over het programma, de selectiecriteria en de planning is binnenkort beschikbaar via de projectenpagina van JUMP. Nu al nieuwsgierig? Mail dan naar Monique de Wit.
JUMP is een initiatief van: AgriFood Capital, HAS green academy, Sligro Food Group, Stichting Goeie Grutten, Provincie Noord-Brabant, Landbouw en Voedsel Brabant en Rabobank.