JUMP brengt veel inspiratie, energie en motivatie
  • Startups
  • Netwerk
  • Landbouw
  • Voedselverwerking
  • Skills & talent

04 april 2024

JUMP brengt veel inspiratie, energie en motivatie

De derde editie van JUMP is bijna afgerond. Tien jonge voedselveranderaars volgen dit unieke talentontwikkelingsprogramma dat hen helpt om hun fooddromen waar te maken. Wat JUMP is en wat de dromen zijn van JUMPers Marieke Vanthoor, Do Bongers en Paul Einerhand lees je hier.

 

JUMP’ers in de spotlights 

JUMP onderscheidt zich door de diversiteit aan deelnemers, toegang tot het grote netwerk van alle partners, de kosteloze deelname, de focus op persoonlijke groei en de begeleiding door een coach én mentor om (food)dromen te realiseren. 

In de huidige editie werken momenteel tien JUMPers volop aan hun ontwikkeltraject. Eerder maakte je kennis met Joris van den Broek (Untamed Kombucha), Vera Methorst (Passecti) en Wendy Adriaans (BuitenEten). Hieronder stellen we graag weer drie deelnemers aan je voor.
 

Marieke Vanthoor (Boslekker)

Wat gebeurt er eigenlijk met de overvloedige oogst uit voedselbossen en agroforestry? Daar komt Marieke Vanthoor-Koopmans in beeld! Met haar bedrijf Boslekker verwerkt ze de oogst tot heerlijke, toegankelijke en lang houdbare producten, zodat niets verloren gaat. En nu heeft ze een grote JUMP gemaakt met haar concept én ondernemersplan.

Marieke werkt nauw samen met agroforestry-boeren en voedselbosbeheerders om zorgvuldig geselecteerde vruchten en ingrediënten te verzamelen. Deze worden vervolgens met behulp van technologie omgezet in smaakvolle, ambachtelijke producten zoals jams, chutneys en conserven. Hoe heeft JUMP haar tot nu toe geholpen? Dat leer in je deze video!
 



Do Bongers (Basic Theory Ferments)

De missie van Basic Theory is het terugbrengen van gefermenteerde voeding naar jouw dagelijkse maaltijden. Wat heeft het JUMP-programma Do tot nu toe gebracht? Wat is haar food droom? En hoe staat het met de toffe campagne 'Fermented February’ die door Do is gelanceerd? Check de video voor alle antwoorden!



Paul Einerhand (Wild ‘n Zilt)

Iedereen vindt dat de visserij moet verduurzamen. De missie van Wild 'n Zilt is om de visliefhebber verse vis met een goed verhaal te brengen. Zo laat Paul Einerhand – samen met zijn compagnons - vissers zien dat investeren in de toekomst loont en inspireert hij ze om te gaan voor vooruitgang. Hoe pakken ze dat aan? Wild ’n Zilt gooit het roer om door vis via een kortere keten zelf te verkopen aan bewuste consumenten en bedrijven die hoge eisen stellen aan duurzaamheid. Ontdek in deze video wat Paul heeft geleerd tijdens JUMP! 

 

Werving voor de vierde editie start binnenkort

In de afgelopen jaren versnelden ruim 20 voedselveranderaars hun (agrifood)droom met JUMP. Alle credits voor deze jonge mensen die het lef hebben om nieuwe foodconcepten en ideeën te realiseren om een beter, mooier of duurzamer voedselsysteem te creëren. De derde editie van JUMP eindigt in mei en daarna begint de weving voor de vierde editie van dit succesvolle programma. 

Ben jij of ken jij iemand met een (food)droom en wil je meer weten over JUMP 2024/2025? Neem dan nu alvast contact op met Monique de Wit: zij vertelt je alles over de opzet, de partners en de voorwaarden om deel te nemen.

Ook interessant voor jou

  • Ondernemers
  • Startups
  • Netwerk
  • Landbouw
  • Voedselverwerking

Laatste week voor inschrijving Food100

23 mei 2024
  • Startups
  • Netwerk
  • Voedselverwerking
  • Data & Tech

World Food Forum lanceert Startup Innovation Award Digital food processing

09 mei 2024