Estafettestokje voor werkgevers naar Van der Horst aannemers

19 juni 2019

Keep op Learning on tour

Het Keep on Learning Estafettestokje gaat deze maand naar van der Horst aannemers in Mill. Directie, medewerkers en de vele stagiaires krijgen alle mogelijkheden om te leren en te groeien. Ook zet het aannemersbedrijf zich in voor talentontwikkeling. Via gastlessen op scholen tot het ondersteunen van vakopleidingen in de bouw. Het Estafettestokje is een erkenning voor de manier waarop deze lerende organisatie invulling geeft aan leven lang ontwikkelen in de bouwsector. Keep on Learning is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant.

Directeur en tevens eigenaar Antoon van der Horst nam het Keep on Learning estafettestokje in ontvangst. Al drie generaties lang stort dit familiebedrijf zich op bouwprojecten in een straal van ca. 100 km rondom Mill. Hoe complexer, hoe liever. Vindingrijk bouwen is het credo wat ook in het DNA zit van de ca. 65 mensen die bij het bouwbedrijf werkzaam zijn. Het personeel wordt daarbij op alle fronten gestimuleerd om te blijven leren en ontwikkelen.

“Persoonlijke ontwikkeling is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsstrategie”, zegt Antoon van der Horst. “Juist omdat we voor projecten gaan met grote uitdagingen zoals een krappe planning, complexe bouwtechniek of logistieke vraagstukken worden er hoge eisen aan onze mensen gesteld. Bijblijven, of beter nog: voorop lopen, is een must.”

Om de medewerkers zoveel mogelijk te motiveren, werkt het bouwbedrijf met persoonlijke opleidingsplannen. In alle lagen van de organisatie worden mensen gestimuleerd om zelf met trainingen en opleidingen te komen. Elke medewerker is verantwoordelijk voor zijn eigen carrière.

Onderwijs
Van der Horst aannemers is een erkend leerbedrijf. Er zijn 10 leercoaches in dienst die leerlingen van BBL, MBO en HBO niveau begeleiden. Om de jeugd enthousiast te maken voor werken in de bouw worden workhops op basisscholen gegeven en gastlessen op regionale VMBO scholen. Daarnaast werkt Antoon van der Horst actief mee aan het programma ‘sterk techniekonderwijs’ in de regio.

Sector in beweging
De bouwsector is flink in beweging. Nieuwe bouwtechnieken en eisen om duurzaam te bouwen maar ook digitalisering vragen om nieuwe competenties. “Door te investeren in onze mensen investeren we in de toekomst van ons bedrijf,” vervolgt Antoon. “Kennis is immers het beste gereedschap voor succes!” Het Estafettestokje gaat welverdiend naar van der Horst aannemers. Bekijk hier het filmpje.

De Werkgeversestafette is een onderdeel van de campagne Keep on Learning gericht op werkgevers en werknemers in Noordoost-Brabant. Het Estafettestokje wordt doorgegeven van werkgever naar werkgever. Door deze estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet.

Eerder ging het stokje al naar Vion (Boxtel), Metaal- en Lastechniek Nijnsel (Sint Oedenrode), Sint Jozefoord (’s-Hertogenbosch), Hutten (Veghel), Kemkens (Oss), Van den Bosch Transporten (Erp) en Christian Chocolaterie en Patisserie (Oss). Kijk hier voor alle stokjeshouders.

Antoon van der Horst, directeur en eigenaar Van der Horst aannemers