Hutten krijgt werkgevers Estafettestokje voor leven lang ontwikkelen aanpak

22 oktober 2018

Het Keep on Learning Estafettestokje gaat deze maand naar Hutten in Veghel. Het stokje is een waardering voor de manier waarop deze culinair en gastvrijheidsdienstverlener zich inspant voor leven lang ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid van haar personeel. Geluk en welzijn van alle medewerkers staan centraal. Mét of zonder afstand tot de arbeidsmarkt, Hutten geeft alle talenten de ruimte om zich te ontwikkelen. Keep on Learning is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant.

Pascal Verheugd, HR Directeur van Hutten, mocht het Keep on Learning Estafettestokje al tijdens Dutch Agri Food Week symbolisch in ontvangst nemen uit handen van Menno Roozendaal, wethouder Arbeidsmarkt van Meierijstad. Dat was tijdens ‘Open Doors for Talent’. Gedurende deze snuffelstage maakten eerstejaars MBO-studenten kennis met het bedrijf en met enkele van de in totaal 1800 werknemers. De Veghelse cateraar voorziet elke dag zo’n 30.000 mensen in Nederland van verse maaltijden. Dat gebeurt voornamelijk in zorginstellingen, in meer dan 180 bedrijfsrestaurants en bij evenementen.

Leerplatform
Pascal Verheugd, een echte ambassadeur van leven lang ontwikkelen, is blij met deze erkenning: “Keep on Learning is een grondhouding in onze organisatie. We stimuleren onze medewerkers om directeur van hun eigen loopbaan te zijn. Hutten biedt hiervoor verschillende faciliteiten en programma’s zoals E-learnings op een eigen leerplatform.

Daarnaast zijn we twee jaar geleden zijn gestart met de zogenoemde community-trainingen. Dat zijn trainingen voor werknemers door werknemers. Op deze manier willen we iedereen de kans geven om te groeien in hun interesses en vaardigheden en waardevolle kennis met elkaar te delen. Vanaf de start zijn er tientallen community-trainingen georganiseerd, van Excel voor beginners en sollicitatiegesprekken voeren tot Handlettering. We zien dat deze aanpak onze mensen ook dichter bij elkaar brengt.”

Geluk als ROI
Hutten is al jaren voor andere werkgevers een voorbeeld van inspirerend werkgeverschap. Zo is De Verspillingsfabriek van Hutten inmiddels een nationaal begrip. Hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. “We willen het beste uit onze mensen halen“, aldus Pascal Verheugd. “Gelukkige werknemers voelen zich beter, presteren daardoor beter en dat zien we terug in de resultaten, in lage ziekteverzuimcijfers én in de mate waarop iedereen met elkaar samenwerkt. Onze medewerkers zijn niet voor niets ‘samenwerkers’. Geluk is dus een goede Return of Investment.”

Bekijk hier het Keep on Learning-filmpje over Hutten.

De Werkgeversestafette is een onderdeel van de campagne Keep on Learning gericht op werkgevers in Noordoost-Brabant. Elke maand wordt het estafettestokje doorgegeven van werkgever naar werkgever. Door deze estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet. Werkgevers kunnen hun eigen initiatieven of die van andere werkgevers nomineren voor het estafettestokje.

Pascal Verheugd, HR directeur Hutten (l) en Menno Roozendaal, wethouder arbeidsmarkt Meierijstad (r)