Installatiebedrijf Kemkens krijgt Estafettestokje Keep on Learning

29 november 2018

Het Keep on Learning Estafettestokje van de maand november gaat naar installatiebedrijf Kemkens. Deze symbolische trofee is een erkenning voor de manier waarop de werkgever zijn medewerkers stimuleert en helpt om zich te blijven ontwikkelen. Het Good to Great-vitaliteitsprogramma is hier een goed voorbeeld van. Ook heeft Kemkens samen met ROC De Leijgraaf in Oss de opleiding voor installateurs ontwikkeld. Keep on Learning is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant.

Henri Elsen, Directeur van Kemkens, is blij met het Estafettestokje. “We bestaan al 175 jaar. Daarvan zijn we ruim 50 jaar actief in de warmte-installatie- en onderhoudsbranche. We steken we veel tijd in het bijhouden van vakkennis doordat technologische ontwikkelingen zich steeds sneller opvolgen. Als serviceverlener is het daarnaast ook belangrijk om mee te bewegen met maatschappelijke ontwikkelingen en veranderende klantverwachtingen.” Het Osse bedrijf heeft ruim 570 mensen in dienst, verdeeld over vier vestigingen in Brabant en Zeeland. Kemkens heeft een PSO-certificaat, het nationale keurmerk voor bedrijven die sociaal en inclusief ondernemen.

Installatie opleiding
Op de Talenten Campus in Oss is de thuisbasis van de opleiding voor installateurs die Kemkens en ROC de Leijgraaf samen hebben ontwikkeld. “Daar zijn we trots op”, vervolgt Henri, “Het onderwijs sluit goed aan bij wat de praktijk vraagt. Hierdoor hebben de studenten goede baanperspectieven en zijn bedrijven verzekerd van goed geschoold personeel. Kemkens biedt jaarlijks een tiental stageplaatsen.” Zo’n 50 studenten volgen de opleiding bij het ROC in Oss, waarvan 18 studenten bij Kemkens werkzaam zijn.

Good to Great
Van de 570 medewerkers zijn er continue zo’n 145 actief bezig met scholing, training, her- en bijscholing om vakkennis op peil te houden. Om zo goed mogelijk in te spelen in veranderende behoeften van de klant, is een half jaar geleden het ‘Good to Great’ traject gestart. Henri: “Dit programma bestaat uit vijf trainingen en geldt voor iedereen binnen onze bedrijvengroep, dus ook voor de directie. Het ontwikkeltraject draagt bij aan onze ambitie om toonaangevend in dienstverlening te zijn.“

Nieuwe standaard in dienstverlening
Kemkens wil in zijn dienstverlening de verwachtingen van klanten overtreffen. “Kemkens gaat over mensen. Investeren in ons ‘menselijk kapitaal’ stelt onze organisatie in staat om tot een nieuwe standaard in servicedienstverlening te komen. Wij willen daarin absolute koploper zijn. Blije werknemers zorgen voor blije klanten en vice versa,“ sluit Henri af.

Bekijk hier het Keep on Learning-filmpje over Kemkens.

De Werkgeversestafette is een onderdeel van de campagne Keep on Learning gericht op werkgevers en werknemers in Noordoost-Brabant. Elke maand wordt het estafettestokje doorgegeven van werkgever naar werkgever. Door deze estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van leven lang ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet. Werkgevers kunnen hun eigen initiatieven of die van andere werkgevers nomineren voor het estafettestokje.