Van den Bosch Transporten krijgt Estafettestokje Keep on Learning

15 januari 2019

Het Keep on Learning Estafettestokje gaat deze maand naar Van den Bosch Transporten in Erp. Deze symbolische trofee is een erkenning voor de manier waarop de logistiek dienstverlener zijn medewerkers doorlopend uitdaagt om het beste uit zichzelf én elkaar te halen. ‘De beste mensen’ is een belangrijke pijler in de strategie om koploper in bulklogistiek te blijven. Keep on Learning is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant.

Michiel van Kessel, Director Staff Services nam het Keep on Learning Estafettestokje namens Van den Bosch in ontvangst. “We vinden het bijzonder dat we op deze manier in de schijnwerpers worden gezet en zo een inspiratiebron kunnen zijn voor andere werkgevers. Het is een extra stimulans om te blijven investeren in onze mensen.” De onderneming bedient de wereldwijde markt met het vervoeren van vloeibare en droge bulkgoederen via weg, water en spoor voor de levensmiddelen- en chemische industrie. De ruim 550 medewerkers van Van den Bosch werken vanuit 10 locaties in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Van den Bosch Academy
Een leven lang ontwikkelen zit in de bedrijfscultuur van Van den Bosch. Voor elke nieuwe medewerker wordt een zogenoemd onboarding-proces in gang gezet en wordt de Van den Bosch Experience als belevingscentrum ingezet. In de Van den Bosch Academy wordt daarnaast theorie- en praktijktraining gegeven, voornamelijk aan chauffeurs. De Erpse onderneming hecht aan een goede basis voor de verdere loopbaan van medewerkers binnen het bedrijf en investeert voortdurend in het verder ontwikkelen van medewerkers.

“In een complexe en competitieve omgeving willen we als logistiek dienstverlener voorop blijven lopen”, zegt Michiel van Kessel. “Onze medewerkers vormen daarbij de motor voor groei en innovatie. We investeren doorlopend in Learning & Development en stimuleren onze medewerkers om het beste uit zichzelf én elkaar te halen.”

Bekijk hier het Keep on Learning-filmpje over Van den Bosch. Van den Bosch neemt het stokje over van installatiebedrijf Kemkens. De andere stokjeshouders waren: gastvrijheidsdienst-verlener Hutten, zorginstelling Sint-Jozefoord, machinebedrijf Metaal- en Lastechniek Van Nijnsel en vleesproducent Vion.

De Werkgeversestafette is een onderdeel van de campagne Keep on Learning gericht op werkgevers en werknemers in Noordoost-Brabant. Elke maand wordt het estafettestokje doorgegeven van werkgever naar werkgever.

Door deze estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van leven lang ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet. Werkgevers kunnen hun eigen initiatieven of die van andere werkgevers nomineren voor het estafettestokje.

michiel van kessel, director Staff services